יום חמישי, 6 ביוני 2013

Kamichama Karin, 2007, פרקים 7-12

מעולם לא ראיתי פרקי "פילר" מוסווים בצורה כל כך טובה כפרקי עלילה. למעשה, למרות שכל פרק מגלים פרט חשוב חדש, כבר הרבה פרקים העלילה מתקדמת באיטיות הנוטה לאפיזודיות. ועדיין, היוצרים מצליחים שהסדרה תרגיש כמו רצף עלילתי אחד אחיד וכלל לא אפיזודי בעזרת המשכיות בין הפרקים, עקביות וזכרון ודיאלוגים של הדמויות ופתיחת פרק מהסצינה בה הקודם נגמר. הסדרה ממשיכה מסורת וכל פרק מכיל לפחות סצינה אחת מרשימה, זכורה, מעוררת מחשבה ורגש, יוצאת דופן באיכותה.



כנראה הגורם שהכי מעלה את תחושת התקיעות העלילתית היא כמה האויבים לא יוצלחים בקרבות וגם שהם פשוט כל פעם באים עם אותה תוכנית בדיוק לתקוף לבד. מדוע אינם שולחים מפלצות או יצורים זה לפחות היה מגוון את סגנון הקרבות וניצוחם.


פרק 7 היה פרק יחסית משעמם ואפילו מאכזב יחסית לקונספט שלו והיכולות שהסדרה הפגינה כבר בפרקים קודמים אבל סצינת הסיום\קלימקס שלו בה נגנבת הטבעת של קארין מידה הייתה מבוימת פשוט מעולה וממש סחפה אותי אפילו אם ישבתי כל הפרק אפתי. גם הסצינה שלפני, בה קאזונה נתן את הבגדים שלו לקארין הייתה מפתיעה בנועזות האינטימית שלה. אני אוהב שאחד המוטיבים של הסדרה הוא תלבושות, הסדרה עושה ברעיון שימוש רב לטובה.

ציון: 5



פרק 8 היה ההזוי ביותר מאז הפרק הראשון וגם המרתק ביותר. סצינות בלי דיבור עם ויזואלים אניגמתיים, הרבה רמיזה להרס וחורבן והרבה משחקים וקפיצות בזמן גם בשביל הצופה וגם בשביל קארין עצמה. מוטיב הזמן, הפלאשבאק והחזרה בזמן שמופיע בפרק הראשון ממשיך להתפתח יחד עם העלילה ואני מתחיל לחשוב אולי הסדרה כלל אינה פלאשבאק כי אם קארין פשוט חזרה בזמן. מאוד מסוקרן לפתרון התעלומה.

ציון: 9

פרק 9 הפתיע עם כמה רמיזות שונן איי בוטות ודמות חדשה חמודה, מעניינת, מסתורית ובישוננית.

ציון: 8



פרק 10 הוא אולי פרק המעיינות החמים הטוב ביותר שראיתי מעודי ובו הבחור החדש והמסתורי מחליט לבחון קצת את גבולות הקסם של עולם הסדרה כאילו היה צופה שובב וסקרן שנשאב לתוכה. הוא מחליף את טבעות הקסם בין הדמויות הראשיות מאחורי גבן ונותן להן לעשות טרנספורמציות להנאתו. הסיטואציה יוצרת כמה רגעי קרוסדרסינג משובחים, משעשעים עד אמיצים. מה שהכי הרשים היה הבימוי שלא היסס להסתכל על הפן הדרמטי של סיטואציות הנהוגות לרוב להיות קומדיה בלבד והכנות וישירות שהיצירה דורשת מצופיה כשהיא מרשה לעצמה להיות רצינית ברגעים שנראה שעלולים להצחיק את הצופים מרוב מבוכה.


תצויין לטובה גם סצינת המעיינות של קארין והימקו נטולת ההחפצה ומלאת החמידות. גם רמיזות השונן איי הבוטות ממשיכות להופיע ומעלות סקרנות לאן קו העלילה הזה הולך. הפרק גם מעלה את התחושה שהבחור היפה בו קארין מאוהבת הוא למעשה אישה וזו תפנית מעניינת מאוד.

ציון: 8



פרק 11 היה הרבה יותר קליל ומשוחרר, אולי קצת יותר מדי. ידיהם של קארין וקאזונה נדבקות אחת לשניה בדרך קסם והם מתמודדים עם המצב במשך כל הפרק. הקונספט מעולה אבל הביצוע היה יחסית רופף עם כל מני רעיונות חסרי הגיון או הסבר כמו שהם נאלצים להאכיל אחד את השני (למה?) או שזה לא נותן להם חסרון בקרב כי האוייבים חושבים שזה קסם מיוחד (למה?). אחת הסצינות הקלימטיות של הסיפור הזה, בה הם נאלצים להמציא ריקוד זוגי, הייתה מבוימת בצורה תמוהה עד רעה אך סצינת סגירת הסיפור פשוט העיפה אותי מרוב שהייתה יפה ורגישה ועלתה על כל ציפיותיי של איך שחרור הקסם ייתבצע. בעיני תסריטאיי הסדרה הזו גאונים.

ציון: 6



פרק 12 עסק בתהייה של קארין עד כמה היא באמת מכירה את הבן אדם שהיא אוהבת והתשובה שהיא תגלה עשויה להפתיע אותה. גם הפעם התסריט מצליח להעלות ניואנסים דקים ומדויקים של רגשות בני אדם ובו בזמן להיות קומדיה משובחת.

ציון: 9

מחכה להמשך. (:


דעתה של גל על פרקים 7-9

http://allemandanotes.blogspot.co.il/2013/06/kamichama-karin-7-9.html

דעתה של גל על פרקים 10-12

http://allemandanotes.blogspot.co.il/2013/06/kamichama-karin-10-12.html





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה