יום רביעי, 5 ביוני 2013

Hero's Island, 1962, ביקורת

שם הסרט: Hero's Island ("אי של אומץ")
ז'אנר: דרמה, הרפתקאות
שנה: 1962
שפה: אנגלית

תפסתי בערוץ MGM את הסרט "אי של אומץ" ותקצירו סיפר על בחורה שבעלה נרצח ושודד ים טוב לב נקלע לעזרתה.

יש שתי דרכים להסתכל על הסרט הזה, באחת הוא קולע למטרה שהציב לעצמו ואז הוא סרט נשכח ודומה להרבה סרטים שיצאו אחריו ולפניו. בשניה הוא מחטיא את המטרה שלו ואז הוא סרט מאכזב, עם התחלה מאוד מבטיחה ופוטנציאל מפוספס להיות חדשני אף כיום.

גיבורת הסרט מלווה בעוזרו הא-מיני של בעלה המת

המערכה הפותחת של הסרט מובעת דרך עיניה של הבחורה - היא יפיפה, חזקה, אמיצה, טובת לב, חכמה, נאמנה לבעלה ושומרת על ילדיה. בקיצור גיבורה מרתקת ונדירה באוכלוסיית הדמויות הראשיות של ימינו. לעומתה, בעלה נראה כמו כומר הומלס זקן ובלוי ומיד שמחתי לדעת שפניו מועדות אל הדלת. אל המשפחה מתלווה גם עוזר מופנם שהתסריט מעלים מראש כל מתח מיני בינו לגיבורה.

בעוד היא, משפחתה והעוזר שלהם מנסים להביא חיים, צמיחה ושלום לאי החדש אותו קיבלו בירושה, שני בחורים צעירים ויפים כמוה (או יותר) אך הרבה יותר מאיימים וחסרי יכולות בין אישיות מתעמתים עם המשפחה על רקע מרחב המחייה, ודורשים מהמשפחה לעזוב את האי. הם רוצחים בטעות או לא את אב המשפחה ובשלב הזה כבר ברור שלא ייתפתח קשר זוגי עם אחד מהבחורים בהמשך העלילה.

הסצינות מבוימות עם רגש חזק, תסריט מעניין וגיבורה אישה. המערכה הראשונה נגמרת כשרואים את שגרת ימיה החדשה עם שני ילדיה והעוזר הא-מיני.


גיבורת הסרט ושני בניה

עיצוב הבחורים הרעים היה מרתק בעיני, הם היו צעירים ומזוקנים, יפים אך גבריים, אחד בלונדיני ושני שחור-שיער. חשבתי שאם זה מה שהיצירה נותנת כאויבים אז אני מצפה שהמתחרה-הטוב שלהם יצטרך לתת להם פייט.

ובכן, מהרגע שהמערכה השניה מתחילה תפקיד הגיבור עובר מן הבחורה אל "שודד הים טוב הלב", וגרוע מכך, הוא נראה טוב כמעט כמו בעלה המת! מאוד לא סקסי, מאוד מלוכלך ואם כל זה לא מספיק הוא מתחצף וקורא לה "קשקשנית" כשהיא אומרת לו שהוא צריך לאכול! תהיתי מה בדיוק קרה לסרט שהגיבורה האמיצה והמרתקת שלו לפתע מקבלת כזה קיטלוג על ידי גיבור חדש והרבה פחות מעניין שנכפה עלינו.

מכאן ועד סוף הסרט המסע הופך להיות של הגיבור החדש בהצלתו את המשפחה ההרוסה משודדי האי הרעים. בסרט כמעט לא קיים דגש על ה"רומנטיקה" בין הזוג, והבחור החתיך שלקח אותה מבעלה נורה בסוף הסרט על ידה. חוויה מאכזבת ועצובה של צפייה, אלא אם כן נתייחס לסרט הזה כסיפור גאולה של שודד ים ההופך מפושע למציל משפחות. אני לא התחברתי לסיפור הזה ואינו מעניין אותי.


הגיבור האמיתי והזועף של הסרט שבעצם חיכה לנו בפינה

אשב כאן ואחכה לסרט ההרפתקאות הרומנטי הראוי הבא.
המערכה הראשונה עדיין מומלצת למתעניינים.

נוסף בעריכה: נשאלת השאלה אם באמת מטרת היוצרים הייתה להראות את סיפור שודד הים מדוע כלל אנו מתחילים את המסע אצל אשת המשפחה.

ציון סופי: 40 מתוך 100
מומלץ אם אהבתם: Steel Dawn מ-1987, סדרת סרטי אנג'ליק וסרטים של קלינט איסטווד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה